Kategori

Monday 2 January 2012

2012..berazam lagi...tercapaikah??

Azam tahun baru??berjaya atau gagal???mari lah kita sama2 renungkan.....doakan lah..amin....

Sebelum memulakan entri nie dgn lebih lanjut..saya ingin mengucapkan selamat tahun baru!! aduh cepatnyer mase berlalu..tahun nie saya dah berumur 26 tahun..lagi 4 tahun dah nk masuk 'three series'..hehehe macam xpercaya je..masih lagi terasa mcm baru smlm abis SPM...Mase xmenunngu kita..

Kalau tahun baru mestilah ramai yang berazam..walaupun azam tahun ke tahun lepas pn xpenah tercapai..same lah dgn saya..tapi saya ttp akan berazam walaupun azam tue xpernah tercapai..kerana hidup nie mesti bermatlamat..apalah erti hidup, kalau xde arah tujuan..(eceh2 berpalsafah plak aku!)..apakah azam baru??

Saya ada tiga azam baru..insyallah saya akan cuba tunaikan...

1. azam saya yang pertama mesti lah nak 'slim'..hehehehe nie la azam lima tahun lepas yang xpernah tercapai2..malah makin naik..sejak dari 2010-2011..berat saya telah naik sebanyak 10 kg..di sebabkan semua baju dah makin xmuat dan makin ramai yang menegur..terpaksalah saya mengurangkan berat badan saya yang melampau nie...hehehehe tapi sebenarnya lebih kepada kesihatan..kesihatan lebih penting dari segalanya2..

harap impian jadi kenyataan..hehehe
Setiap impian mesti ada tindakan...apa tindakan saya nak slim kan badan..tindakan saya adalah:


Bererobik dua hari seminggu..nk jogging pagi2 saya xde mase...hari2 kuar umah awal..sabtu n ahad??  sabtu n ahad la tuk saya bgn lambat skit tuk cover tido yang xckup sepanjang isnin-jumaat..hehehe alasan padahal malas sebenarnya..hehehehe so tuk lebih fun saya pn join la kelas aerobik di Rozza Studio..mmg best sgt..dia bkn aerobic biasa tapi aerodance..beraerobik sambil menari..xlah bosan sgt...bayaran pn berpatutan tuk orang xmampu mcm saya nie..RM 7/ per entry..ok la kan...

Tindakan saya kedua plak ialah..nie tindakan yang paling susah..kena banyak bersabar dan menahan nafsu..hehehe



Nie lah tindakan kedua..saya cuba mengelak makan makanan2 di atas..hehehe saya mencuba je..tapi kadang2 bila kuar jalan2 hari minggu makan gak..sape bleh tahan tgk makanan yang sedap2 macam nie..kena tabah sebenarnya..makan yang xsihat tue mmg sedap tapi makanan sihat..hehehe hampeh!! 

2. Apa azam saya yang kedua..???Azam saya yg kedua plak ialah mesti la belajar rerajin...tuk mencapai cita2 saya tuk menjadi seorang doktor...





Dengan ini saya berazam akan berlajar bersungguh2..saya dah berlajar terlalu lama..tinggal beberapa tahun je lagi..jadi saya takkan sia2 kan segala2 yang ada..insyallah..walaupun sekarang, saya menjadi pemalas  di tahap yang  melampau dan maksimun tapi saya janji yang saya akan berusaha...sebab saya yang akan menentukan samada saya akan berjaya atau gagal..




3. Azam saya yang ketiga adalah menjadi seorang yang lebih baik daripada sekarang..saya bkn lah insan yang sempurna namun saya akan cuba dan terus mencuba tuk menyempurnakan diri saya walaupun saya tahu yang  tiada manusia yang sempurna dalam dunia nie..kerana kita hanya manusia biasa...



Semoga segala impian saya akan tercapai2 dengan izin Allah..amin..

sekian dari:

Syuhada Rahman a.k.a Jendela Hati~




2 comments:

  1. nk kuruskn bdan?pgi2 x leh la nk lepak kt kafe selalu...=)

    ReplyDelete
  2. sarapan pg tue pnting tu lina..haha :-)

    ReplyDelete