Monday, 2 January 2012

Jom Jalan: Broga Hills..Indah khabar daripada nama???

Hahaha adakah btl Broga Hills tue indah khabar daripada rupa??? Jawapannya bergantung kepada sesape yang telah pergi...1.1.2012..dengan semangatnya aku bgn pkl 3 pagi tuk melihat matahari terbit di Broga Hills..konon2nya nak mulakan tahun baru dgn melihat sesuatu yang baru...Dgn semangatnya aku masak spegethi n rendang tok tuk bawak bekalan ke sana..3 jam je aku tido..bkn ape impian aku tinggi..ingatkan sampi puncak broga hills tue ade satu tempat yang menarik tuk berehat sambil2 makan..melihat matahari terbenam..ade air terjun.. seperti Gunung Ledang, di Johor..(perghhh tinggi btl angan2 aku..!!)..Rupe2nyer Broga Hill tue mmg tempat tuk mendaki jer..

Kami sampi sana lebih kurang pkl 5 lbh..ingatkan kami je yang bersemangat..rupe2nyer dah ramai org kat sana.., yang dah turun pn ade..xtaw la dorg sampai pkl bape??tido kat sana kot...parking luar plak siap penuh lagi...Kami pn parking la keta kat tempat berbayar..RM 2 je pn..ok la kan..siap ade org jual torch light lg...atas nasihat kawan2 aku xbawak la naik makanan kat atas..sape nk bawak berat2 tue..Nasib aku xbawak..bila penat..makanan apa pn xlalu nak makan..


Nie la sign board sblm naik ke puncak Broga Hills..1.7 km tuk sampai kat sana..kalau jalan rata ok..nie berbukit bukau hahh..mana aku xrase letih (dh name pn bukit)..Gunung Tokwan lagi la jauh 4.8 km..mmg xberdaya aku nak naik kat sana..sepanjang perjalanan aku asyik tertunggu2 n tertanya2..dah sampai ke belum..? naik pnya naik xsampai2 gak...sejam lebih baru sampai...sempat  la tgk matahari terbit walaupun sekejap...


Tgk muka aku dah mcm udang terbakar..letih giler...nie xsampai lagi..baru separuh jalan..berehat kejap..berposing2 dulu...tue la kurang senaman itu yang letih giler..lemak banyak sangat..nak angkat kaki pn xlarat...


Walaupun muka dah macam udang terbakar..aku ttp terus kan perjalanan..terus mendaki tuk sampai ke puncak..hahahahha


My love also truskan perjalanan dgn tabahnya sambil melihat pemandangan yang indah..hahaha tue la dua2 malas senaman..macam nie la gayanya..rehat lebih dari mendaki..hehehehe



Akhirnya sampai gak di puncak Broga Hills nie..keletihan berganda2...sampai je kat sana ape lagi bergambar sakan la..


Permandangan indah yang dapat di lihat dari atas broga hills..Cantikkan?? nie la ciptaan Tuhan..cantik sgt2...hilang segala keletihan bila tgk pemandangan yang indah nie...


Bergambar bersama2 kawan2....


hahaha keriangan dan kegembiraan berganda...


Bajet pemain Bola sepak *harimau malaya* hahahaha


Bergambar dgn pasangan masing2..setelah penat lelah~ pasangan di atas terlalu cergas dan pantas..makna taknyer selalu senaman..awek nyer plak TUDM..mmg la  laju..tuk kiteorg yang berlemak berkrim nie..lemau la..!


Tgk dorg nie dah sampai ke Gunung Tok Wan..dah xberdaya dah..dan xmampu..gambar nie di ambil dari jarak yang sangat jauh.. telah di *zoom*



Gambar perjalanan pulang...turun bukit hanya megambil masa xsampai setengah jam pn..tapi kena hati2...jalan yang licin dan bukit agak curam...


sampai rumah ingatkan dah berpeluh2 satu badan..bersungguh timbang berat badan..hahahaha xturun pn..kalau turun pn mgkin 500gram..hahahaha..lemak nie terlalu degil..kang aku wat liposuction baru taw..hahahaha


kerana dek kecewa..sbb berat badan xturun..aku dgn frust nyer tido sampai xsedarkan diri..2hari badan rse sakit n letih..hmmmmm..Broga Hills nie best sbnrnya, tmbh2 kalau org yg sgt minat dengan *hiking*...tuk aku..nie mgkin kali pertama dan terakhir..tapi xtaw lagi..mgkin bila aku dah kurus aku akan pergi lagi..hahahaha *berangan2*...

sekian dari:

Syuhada Rahman a.k.a Jendela hati~




No comments:

Post a Comment